اجزا تشکیل دهنده فن کویل گرین

فن کویل گرین

نیز مانند دیگر سیستم های تهویه مطبوع از اجزاء و قطعاتی تشکیل شده است که در کنار هم قرار گرفتن این قطعات سبب می شود تا دستگاه بهترین عملکرد ها را به همراه داشته باشد. بعضی از اجزاء مهم این دستگاه به شرح زیر می باشد:

فن و الکتروموتور: این قطعه به این منظور در دستگاه استفاده شده است که هوای فضای مورد تهویه را به گردش در آورد.

کویل حرارتی: کویل حرارتی نیز از جمله قطعات بسیار مهم فن کویل گرین می باشد که برای ایجاد تعادل حرارتی بهینه هوای قابل تهویه و آب در گردش درون کویل استفاده خواهد شد.

شیر هواگیری دستی: شیر برای تخلیه هوای درون کویل مورد استفاده قرار می گیرد؛ چرا که هوای درون کویل باعث می شود تا آب درون آن جریان پیدا نکرده و صدا ایجاد کند که باعث می‌شود تا در عملکرد فن کویل اختلال ایجاد کند.

فیلتر قابل شستشو: از فیلتر های قابل شستشو برای فیلتراسیون هوای در گردش استفاده خواهد شد.

سینی درین: از سینی درین برای جمع آوری و تخلیه آب تقطیر شده ناشی از تعریق کویل سرمایشی و همچنین برای جلوگیری از خسارت به دیوارها و سقف های کاذب در این دستگاه استفاده خواهد شد.

پلنیوم باکس: لازم به ذکر است که پلنیوم باکس محفظه هایی می باشد که الکتروموتور و فن درون آن تعبیه شده اند و همچنین قابلیت نصب فیلتر را در فن کویل فراهم می کند. وظیفه این باکس این است که تمامی هوای برگشتی از فضای قابل تهویه را به سمت فیلتر ارسال خواهد کرد و مانع ورود هوا غبارآلود و غیربهداشتی به درون فضا خواهد شد.

کاربرد سیستم فن کویل گرین

بهتر است بدانید فن کویل ها از جمله مهم ترین اجزاء سیستم های تهویه مطبوع تمام آب به شمار می‌روند که در کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله می‌توان به استفاده برای کاربری های مسکونی، اقامتی، بیمارستانی، اداری و تجاری و … اشاره کرد.

در نظر داشته باشید فن کویل گرین به عنوان دستگاه های توزیع هوای سرد یا گرم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. استفاده از این دستگاه در کنار انواع چیلر ها امکان پذیر خواهد بود.

ویژگی های فن کویل گرین

فن کویل گرین از مزایای بسیاری برخوردار می باشد؛ به همین خاطر امروزه از محبوبیت بالایی شده است. از برخی از ویژگی های این محصول عبارتند از:

  • برخورداری از زمانبندی روشن و خاموش
  • برخورداری از عملکرد بی صدا در زمان خواب
  • برخورداری از فیلتر قابل شستشو
  • دارای عملکرد بهداشتی
  • دارای عملکرد ضد قارچ و کپک زدایی
  • برخورداری از حالت سرعت های مختلف
  • دارای پلنیوم و شیر هواگیری دستی
  • دارای حالت مود های مختلف
  • برخورداری از گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر
  • اقتصادی و مقرون به صرفه
  • نصب و راه اندازی آسان و …

گارانتی و خدمات پس از فروش فن کویل گرین

یکی از مزایای فن کویل گرین که باعث شده است تا دلیل انتخاب بسیاری از خریداران باشد؛ بحث گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و ارزنده می باشد. تمامی محصولات تولیدی این کارخانه از جمله فن کویل ها دارای ۱۲ ماه گارانتی معتبر می باشد. البته در نظر داشته باشید که شما باید نصب این محصولات را به نمایندگان مجاز بسپارید؛ در غیر این صورت دستگاه شامل گارانتی نمیشود.

پس از اینکه محصول مورد نظر را تهیه کردید کافیست جهت نصب و راه اندازی با کارشناسان خبره و نمایندگان مجاز و تعیین شده تماس بگیرید تا جهت نصب و راه اندازی دستگاه مراجعه نمایند. همچنین در نظر داشته باشید که خدمات پس از فروش این برند به مدت ۱۲۰ ماه می باشد. به صورت کاملا رایگان می توانید از خدمات پس از فروش آن در مواقع لزوم بهره مند شوید.

شما عزیزان برای اینکه بتوانید این محصول را با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر تهیه کنید؛

نحوه مطبوع سازی هوا در فن کویل گرین

همانطور که گفته شد کویل به طور کلی از دو قسمت فن و کویل تشکیل شده است. دمیدن هوا به محیط بر عهده فن می باشد و همچنین کویل نیز وظیفه مطبوع سازی دمای هوا را برعهده دارد. در واقع می توان ذکر کرد که اگر آب داغ در کویل در جریان باشد؛ باعث می شود تا دمای هوا به این صورت گرم شده و در زمستان گرمای مطبوعی را تولید کند.

در صورتی که آب سرد در کویل ها در جریان باشد؛ دمای حاصل از آن سرد و خنک می باشد که برای فصل تابستان بسیار مناسب می باشد. خوب است بدانید توسط دستگاه هایی همچون چیلر آب سرد تامین شده و آب گرم نیز توسط موتورخانه و پکیج های گرمایشی تامین شده و در دسترس قرار خواهند گرفت.

با توجه به دمای آبی که به کویل ها وارد می شوند؛ دمای هوای محیط را مطبوع کنند و به این صورت شما عزیزان با خیالی آسوده می توانید از آن بهره مند شوید.

تعمیر و نگهداری فن کویل گرین

همانطور که ذکر شد فن کویل گرین دارای عملکرد و بازدهی بسیار عالی می باشد؛ به همین خاطر امروزه توانسته است از محبوبیت بالایی برخوردار شود. بهتر است بدانید این دستگاه ها نیاز به تعمیر و نگهداری دارند تا بازدهی آن کاهش پیدا نکند. حداقل سالی یکبار دستگاه را سرویس کرده تا مشکل جدی در این سیستم ایجاد نشود.

همچنین در این دستگاه فیلترهایی تعبیه می شوند. این فیلتر نیاز به شستشو و تعویض دارند که بازدهی آن کاهش پیدا نکند. به این صورت گرد و غبار نیز به درون دستگاه وارد نشده و خرابی در سیستم ایجاد نخواهد شد.

از دیگر مشکلاتی که امکان دارد در این دستگاه ها ایجاد شود؛ خراب شدن سیستم مولد، اختلال در لوله ها و سیستم انتقال گرما یا ایجاد رسوب در دستگاه و درست کار نکردن فن می باشد. این مشکلات باید بلافاصله برطرف شوند؛ تا در عملکرد سیستم اختلال ایجاد نشود.

نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که حتما سرویس و تعمیرات این دستگاه ها را به افراد مجرب و ماهر بسپارید. در غیر این صورت امکان دارد مشکلات جدی را برای سیستم به همراه داشته باشد.

شرکت آرتا تهویه پاسارگاد توانسته کیفیتی که شما انتظار دارید را با بهترین قیمت عرضه نماید و با تنوع کالایی امکان خرید هر آنچه که در تهیه تجهیزات تهویه مطبوع و تاسیسات بدان نیاز دارید را برای شما مصرف کنندگان محترم فراهم نموده است .
جهت مشاوره و خریدهای روز  ، صدور پیش فاکتور به همراه کاتالوگ ارائه میشود.جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصول مورد نیاز خود می توانید همه روزه با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل فرمایید و بهترین محصول و قطعات مورد نیاز خود را در کمترین زمان از شرکت آرتا تهویه پاسارگاد تهیه نمایید.