مشخصات انواع رادیاتورها موجود در بازار

شوفاژ و رادیاتور را می‌توان از قدیمی‌ترین سیستم‌های گرمایشی نامید که در منازل، اداره ها و مکانهای تجاری قابل استفاده میباشد .

استفاده از انواع رادیاتور گرمایشی به دلیل گرمای مطبوعی که تولید می‌کنند و خطر کمی که دارند؛ در ساختمان‌های مختلف شخصی و عمومی گسترش یافته زیادی  است.

برای اطلاعات بیشترو انواع رادیاتور های گرمایشی باماهمراه باشید .

 

۱. رادیاتور پره ای

قدیمی‌ترین نوع رادیاتور گرمایشی، رادیاتور پره ای میباشند که از ترکیب تعداد مشخصی پره ساخته شده است. هریک از این پره‌ها به مقدار مشخصی گرما تولید می‌کنند و مجموع آن‌ها ظرفیت حرارتی کلی را تعیین می‌کند. در صورت خراب شدن بخشی از رادیاتور پره ای می‌توانید به راحتی یک پره را تعویض کرد .به علاوه می‌توانید با تغییر تعداد پره‌ها، آن را در فضاهایی با ابعاد مختلف به کار برد.

۲. رادیاتور پنلی

رادیاتور پنلی دارای یک سطح صاف میباشد،درنتیجه گرما را به صورت یکنواخت در محیط پخش می‌کند. علاوه بر این گردش آب کمتری در این نوع رادیاتور مورد نیاز میباشد . اما نکته مهم اینجا است که اگر بخشی از رادیاتور پنلی دچار آسیب یا زنگ‌زدگی شود؛ برای اصلاح و تعمیر آن باید کل رادیاتور را تعویض گردد.

۳. رادیاتور برقی

در این رادیاتور برقی که قابل‌حمل میباشد. به جای آب از روغن استفاده شده است. گرم شدن روغن با المنت می‌تواند گرمای لازم را ایجاد کند. این رادیاتورها نیازی به تعویض روغن ندارند و راحت نصب میگردد؛ اما صدای زیادی تولید می‌کنند. به علاوه مصرف برق بالایی  نیز دارند و ممکن است با سیم‌کشی‌های قدیمی ساختمان همخوانی نداشته باشند.
علاوه بر مواردی که گفتیم، انواع رادیاتور گرمایشی به توجه به جنس هم طبقه‌بندی می‌شوند. بر این اساس می‌توان گفت که رادیاتورها در سه دسته قرار می‌گیرند:

۴. رادیاتور آلومینیومی

رادیاتور آلومینیومی وزن بسیار کمی دارند. شما می‌توانید انواع رادیاتور آلومینیومی پره ای را در بازار پیدا کنید؛ اما به دلیل آسیب‌پذیر بودن این ماده در برابر آسیب‌های فیزیکی، معمولا برای ساخت انواع پانلی از آن استفاده نمی‌شود. رادیاتورهای آلومینیومی ظرفیت حرارتی بالایی دارند؛ درنتیجه خیلی سریع گرم شده و گرمای خود را منتقل می‌کنند. اما نکته مهم اینجا میباشدکه در صورت قطع منبع انرژی، این نوع رادیاتورها به سرعت سرد شده و گرمای خود را از دست می‌دهند.

۵. رادیاتور فولادی

رادیاتور فولادی به دلیل ضدزنگ بودن و مقاومت زیادی که در برابر رسوبات آب از خود نشان میدهند ، در میان مصرف‌کنندگان بسیار محبوب میباشد. انواع رادیاتور پنلی از جنس فولاد ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل ساختار بدنه بسیار محکمی نیزدارند. وزن این رادیاتورها زیاد میباشد و زمان زیادی را نیاز دارند تا گرم شوند. بااین‌حال گرمای خود را دیر از دست می‌دهند.

۶. رادیاتور شیشه ای

یکی از انواع رادیاتور تزیینی که در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ رادیاتور شیشه ای میباشد. این رادیاتورها در اتاق‌های کوچک قابل استفاده میباشد. برای ساخت این رادیاتورها از شیشه نشکن استفاده می‌شود و توانایی انتقال حرارت نسبتا خوبی دارند.

نحوه عملکرد

اساس کار انواع رادیاتور گرمایشی، چرخه‌ای میباشدکه توسط یک سیال طی می‌شود. این سیال در رادیاتور برقی روغن میباشد ؛ اما سایر انواع رادیاتورهای گرمایشی از آب استفاده می‌کنند. آب موجود در رادیاتورها با استفاده از سیستم حرارت مرکزی گرم شده و از طریق لوله‌کشی‌ها وارد رادیاتور می‌شود.
هوایی که اطراف لوله‌ها وجود دارد؛ گرما را از آب می‌گیرد و آن را در محیط پخش می‌کند. به این ترتیب آب، گرمای خود را از دست می‌دهد و مجددا از طریق لوله وارد سیستم گرمایش مرکزی خواهد شد تا چرخه مجددا تکرار شود.

برندهای مطرح تولیدکننده رادیاتور گرمایشی پره ای

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان خرید رادیاتور گرمایشی به آن توجه داشته باشید؛ برند تولیدکننده آن میباشد، زیرا برندهای مختلف از فناوری‌های متفاوتی برای تولید انواع رادیاتور استفاده می‌گردد.به همین دلیل کیفیت محصولات آن‌ها با هم متفاوت میباشدو انتظارات متفاوتی را برآورده می‌کنند.

در حال حاضر بهترین برندهای تولیدکننده انواع رادیاتور پره ای از قرار زیرمیباشد:

۱. ایران رادیاتور

ایران رادیاتور با بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت در صنعت تولید انواع محصولات گرمایشی و تهویه مطبوع، یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در این حوزه میباشد.رادیاتور آلومینیومی پره ای از اصلی‌ترین تولیدات این شرکت میباشد،این محصولات در سری‌های مختلف ترمو، ماکسی، کال، سولار و اکو با ده سال گارانتی به بازار عرضه میگردد.

۲. بوتان

رادیاتورهای پره ای بوتان از جنس آلومینیوم میباشد. یکی از مزیت‌های انواع رادیاتور گرمایشی پره ای بوتان، این میباشدکه تمامی فرایند تولید توسط ربات‌ها انجام می‌شود. به همین دلیل دقت ساخت بسیار بالایی نیز دارند و کیفیت عملکرد مطلوبی را از خود نشان می‌دهند. رادیاتورهای پره ای بوتان در مدل‌های النا، پرایم و ویکتوریا به بازار عرضه میگردد.

۳. آنیت

آنیت از برندهای مطرح تولیدکننده انواع رادیاتور پره‌ای و دکوراتیو میباشد. محصولات این برند دارای گرید انرژی A++میباشند؛ به همین دلیل مصرف انرژی بسیار پایینی دارند. به‌علاوه از جنس آلومینیوم ساخته شده و در برابر خوردگی و پوسیدگی بسیار مقاوم میباشند.
نکته مهم این است که طراحی هر پره از رادیاتور آلومینیومی آنیت به صورت لوله‌هایی است که در جداره داخلی آن‌ها یک مایکروفین تعبیه شده است. به همین دلیل است که سطح تماس هر پره افزایش پیدا کرده و در نتیجه ظرفیت حرارتی نهایی بهبود پیدا می‌کند.

 

برندهای مطرح تولیدکننده انواع رادیاتورهای گرمایشی پنلی

تا اینجای درباره برندهایی صحبت کردیم که بهترین رادیاتورهای پره ای را به بازار عرضه کرده، اما بهترین تولیدکنندگان رادیاتورهای پنلی چه برندهایی میباشند ؟

۱. ایران رادیاتور

رادیاتورهای پنلی ایران رادیاتور از جنس فولاد میباشد؛ به همین دلیل مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر رسوبات از خود نشان می‌دهند. این محصولات در ظرفیت‌های حرارتی بسیار متنوعی از ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ کیلوکالری ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل می‌توان این رادیاتورها را در اتاق‌هایی با ابعاد مختلف نصب کرد.

۲. بوتان

رادیاتور پنلی بوتان به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند؛ در میان مصرف‌کنندگان بسیار محبوب میباشد. این نوع رادیاتورها قیمت مناسبی نیزدارند و خدمات پس از فروش خوبی دارند. ابعاد رادیاتورهای پنلی بوتان از ۸۰ سانت تا ۱۸۰ سانتی‌متر متفاوت میباشد و بر این اساس می‌توان آن‌ها را در اتاق‌هایی با متراژ مختلف نصب کرد.

۳. لورچ

شرکت لورچ یکی از بهترین برندهای تولیدکننده انواع رادیاتور پنلی میباشدکه آن‌ها را در سه نمونه پربازده، آذر و افروز در ابعاد۶۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متری به بازار عرضه میگردد. کیفیت بالای تولید، داشتن بازده حرارتی بالا، مقاومت زیاد در برابر زنگ زدگی و خوردگی از بزرگ‌ترین مزیت‌های رادیاتور لورچ به شمار میاید.

 

شرکت آرتا تهویه پاسارگاد توانسته کیفیتی که شما انتظار دارید را با بهترین قیمت،کیفیت عرضه نماید و با تنوع کالایی امکان خرید هر آنچه که در تهیه تجهیزات تهویه مطبوع و تاسیسات بدان نیاز دارید را برای شما مصرف کنندگان محترم فراهم نموده است .
جهت مشاوره خرید ،قیمت روز ، صدور پیش فاکتور به همراه کاتالوگ یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصول مورد نیاز خود می توانید همه روزه با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل فرمایید و بهترین محصول و قطعات مورد نیاز خود را در کمترین زمان از ما بخواهید.